Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Заўсёды дзецям цікава маляваць. А маляваць нетрадыцыйнымі спосабамі цікавей яшчэ ўдвое. З выхаванцамі другой малодшай групы мы апрабавалі маляванне пупырчай плёнкай. І вось якія цудоўныя рыбкі ў нас атрымаліся.

2 августа 2023 в 11:01 | Гудас Е. В. | нет комментариев

А мы працягваем назапашваць веды пра цікавыя мясціны нашай маленькай Радзімы. На гэты раз мы адправіліся ў падарожжа ў Ашмянскі краязнаўчы музей. Ветлівыя экскурсаводы гасцінна адчынілі нам дзверы ў цікавы мір дзікай прыроды Беларусі. Уражанне пасля экскурсіі ў Зале Прыроды было вельмі моцнае, бо выхаванцы не толькі ўбачылі жывел у поўным стане, але і даведаліся пра іх шмат цікавага.

28 июля 2023 в 12:46 | Гудас Е. В. | нет комментариев

А наша падарожжа па родным горадзе працягваецца. З выхаванцамі другой малодшай групы мы наведаліся ў аддзел рамёслаў і нацыянальнай культуры г. Ашмяны. Гасцінныя "гаспадары" з аддзелу рамёслаў паказалі і распавялі пра даўнейшыя элементы быту і правялі цікавы майстар-клас па лепцы з гліны. Уражанні выхаванцаў былі на найвышэйшым ўзроўні.

Летні час - сапраўды самы найлепшы час для падарожжаў. Для выхаванцаў 2 малодшай групы гэта падарожжа ўзяло пачатак з вытокаў нашай Радзімы - з роднага горада Ашмяны. Разам з бацькамі выхаванцы наведалі некаторыя з найбольш адметных мясцін нашага горада: цэнтральны гарадскі парк з наведваннем брацкай воінскай магілы № 1, гарадская плошча Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь і інш.

20 июня 2023 в 13:17 | Гудас Е. В. | нет комментариев

З выхаванцамі 2 малодшай групы напярэдадні Дня Перамогі праведзена бяседа і наведана садаўская выстава пра Вялікую Айчынную Вайну. У групе таксама арганізавана фотазона, прысвечаная святу 9 Мая.

Сакавік, сакавік - 
Снег вывозіць грузавік, 
Прамакаюць боцікі, 
Расцвітаюць коцікі. 
Мы букеты робім самі 
І нясём на свята маме.

3 марта 2023 в 14:49 | Гудас Е. В. | нет комментариев

Выхаванцы 2 малодшай групы Баталаў Мацвей, Маліноўская Злата, Гудзіеўская Мілана і Маліноўская Агнія на мерапрыемстве, прысвечаным Дню роднай мовы, зачыталі вершы Сяргея Грахоўскага "Сакавік" і Міколы Хведаровіча "Дарагое імя".

25 февраля 2023 в 21:20 | Гудас Е. В. | нет комментариев

У Дзень абаронцаў Айчыны
Віншуем любімага тату.
Галоўнаму ў свеце мужчыне
Жадаць сёння будзем багата:

Будзь нашай сямейнай апорай
Заўсёды — у спякоту і ў ліўні.
3 табою па пояс нам горы.
Татуля, будзь самым
шчаслівым!

23 февраля 2023 в 16:42 | Гудас Е. В. | нет комментариев

Арганізацыя пазнавальна-практычнай дзейнасці дашкольнікаў другой малодшай групы праз удзел у пасадке, дагляду за раслінамі і назіраннем на міні-агародзе на падаконіку "У гасцях у дзеда Ціхана і бабулі Ганулі".

21 февраля 2023 в 16:31 | Гудас Е. В. | нет комментариев

У рамках рэспубліканскай пажарна-прафілактычнай акцыі "За бяспеку разам", якая праводзіцца з 17.10.22 па 02.11.22, мы з выхаванцамі другой малодшай групы зрабілі міні-экскурс на пажарную станцыю, размешчаную у нашай дашкольнай установе.

1 ноября 2022 в 12:05 | Гудас Е. В. | нет комментариев

У гэтым годзе ў Рэспубліцы Беларусь ўпершыню адзначаецца Дзень таты. Нашыя маляняты не засталіся ў баку і падрыхтавалі віншаванні для сваіх тат

21 октября 2022 в 14:37 | Гудас Е. В. | нет комментариев

14 кастрычніка - дзень, калі мы віншуем сваіх матуль, выкарыстоўваючы кветкі, падарункі і самыя цёплыя віншавальныя словы. У Дзень маці мы дзякуем радзімым за бяссонныя ночы, бязмежнае цярпенне, штодзённую карпатлівую працу, здароўе і сілы, выдаткаваныя на выхаванне дзетак. Мы павіншавалі нашых матуль, падрыхтаваўшы для іх забаву "Няма прывабнай жанчыны, чым жанчына з дзіцем на руках".

13 октября 2022 в 12:27 | Гудас Е. В. | нет комментариев

Памятаеце, што большасць няшчасных выпадкаў можна прадухіліць! Для гэтага

Вам прыйдзецца набыць " звычку да бяспекі". Прысядзьце на кукішкі, на ўзровень росту дзіцяці і зірніце на рэчы з яго становішча. Пасля таго як вы гэта зрабілі, адкажыце на пытанні:

ці можа ваша дзіця закрануць провад электрачайніка і апарыцца?
ці заўсёды вы паварочваеце ад краю пліты дзяржальні, патэльні?
ці сочыце вы за тым, каб рондалі з гарачым змесцівам не стаялі на краі стала (падваконніка)?
ці заўсёды вы надзейна замыкаеце лекі (вітаміны) і ўсё, што можа апынуцца атрутным для дзіцяці (воцат, бытавая хімія і т. п.)?
ці заўсёды вы прыбіраеце далей небяспечнае для дзіцяці абсталяванне?
ўстаўляеце вы блакатары ў электрорызеткі, каб пазбегнуць засоўвання дзіцем адвёрткі, шпількі?
ці заўсёды вы прыбіраеце за сабой іголкі, ніткі, шпількі і нажніцы пасля шыцця?
ці ёсць ў вас звычка, у выпадку няспраўнасці ў вопратцы дзіцяці або сваёй, калоць шпільку?
ці застаецца ваша дзіця без нагляду, калі адкрыта акно або балкон?
ці заўсёды вы сочыце за тым, каб сярод цацак адсутнічалі дробныя прадметы, якія дзіця можа праглынуць, засунуць у вуха ці нос?
Прыміце разважлівыя меры засцярогі, пераўтварыце свой дом у зону без рызыкі для вашага дзіцяці.

Верагоднасць траўмаў дзіцяці знізіцца, калі не пашкадаваць часу і паказаць, як выконваць тыя ці іншыя справы па хаце, даступныя яму.

"Дазаваны вопыт" - гэта калі дзіцяці даюць пераканацца, што вада, прас і галавешка абпальваюць, іголка колецца і да т.п. - ён зніжае страты ад самастойных «спроб і памылак».

Калі ваш метад навучання дзяцей бяспечным паводзінам - забарона, то даступна тлумачце дзіцяці неабходнасць яго захавання. Памятаеце, што забаронаў павінна быць няшмат.

Мультфільмы і дзіцячыя перадачы перапоўненыя матэрыялам для навучання бяспекі. Выкарыстоўваючы сітуацыі, у якія трапляюць героі, можаце задаць пытанні тыпу " як ты думаеш, чаму ён так паступіў?", " Як яна трапіла ў такую цяжкую сітуацыю?", "Што можа адбыцца, калі хлопчык ці дзяўчынка так зробяць?» Разважаць разам з дзіцем.

Не захапляйцеся прыкладамі небяспечных сітуацый, якія адбываюцца з іншымі дзецьмі. Гэта можа выклікаць непатрэбныя страхі. Навучаць дзіця бяспечным паводзінам трэба на ўласным прыкладзе. Дзеці капіююць вас. Не забывайце пра гэта.

Шануеце ў вашым дзіцяці знаходлівасць, упэўненасць і самастойнасць. Як вы скажаце " я і не ведала, што ты ўмееш рэзаць хлеб такім нажом. Бо трэба быць вельмі асцярожным, інакш радзей " або " неадкладна пакладзі на месца, гэта небяспечна!»? Або - Тата замацоўвае паход на кухні. Падрыхтаваў інструменты, дрыль. Сын "круціцца" каля таты і спрабуе дастаць з скрыні інструменты. Рэакцыя таты: «Не путайся пад нагамі. Мне твая дапамога не патрэбна! Ідзі, паглядзі тэлевізар. Няма чаго табе на кухні рабіць». Ці згодныя вы з татам? Як бы вы павялі сябе ў такой сітуацыі? Не абмяжоўвайце актыўнасць дзіцяці, а накіроўвайце яе ў "патрэбнае" рэчышча.

Празмерная апека дзяцей не дазваляе выпрацаваць уласныя інстынкты і ацэнкі, таму яны не здольныя здабыць навыкі для распазнавання небяспечных або падазроных сітуацый. "Гэта нельга, а гэта можна" - такое тлумачэнне важна для правільнай арыентоўкі дзіцяці ў свеце незнаёмых яму рэчаў і адносін. Заўсёды кажыце дзіцяці, што яму можна рабіць, чым гуляць. Юныя даследчыкі-гэта добра, але лепш, калі яны займаюцца вывучэннем прадметаў і механізмаў разам з дарослымі.

Калі ваш метад навучання дзяцей бяспечным паводзінам - забарона, то даступна тлумачце дзіцяці неабходнасць яго захавання. Памятаеце, што забаронаў павінна быць няшмат.

Мультфільмы і дзіцячыя перадачы перапоўненыя матэрыялам для навучання бяспекі. Выкарыстоўваючы сітуацыі, у якія трапляюць героі, можаце задаць пытанні тыпу " як ты думаеш, чаму ён так паступіў?", " Як яна трапіла ў такую цяжкую сітуацыю?", "Што можа адбыцца, калі хлопчык ці дзяўчынка так зробяць?» Разважаць разам з дзіцем.

Не захапляйцеся прыкладамі небяспечных сітуацый, якія адбываюцца з іншымі дзецьмі. Гэта можа выклікаць непатрэбныя страхі. Навучаць дзіця бяспечным паводзінам трэба на ўласным прыкладзе. Дзеці капіююць вас. Не забывайце пра гэта.

Шануеце ў вашым дзіцяці знаходлівасць, упэўненасць і самастойнасць. Як вы скажаце " я і не ведала, што ты ўмееш рэзаць хлеб такім нажом. Бо трэба быць вельмі асцярожным, інакш радзей " або " неадкладна пакладзі на месца, гэта небяспечна!»? Або - Тата замацоўвае паход на кухні. Падрыхтаваў інструменты, дрыль. Сын "круціцца" каля таты і спрабуе дастаць з скрыні інструменты. Рэакцыя таты: «Не путайся пад нагамі. Мне твая дапамога не патрэбна! Ідзі, паглядзі тэлевізар. Няма чаго табе на кухні рабіць». Ці згодныя вы з татам? Як бы вы павялі сябе ў такой сітуацыі? Не абмяжоўвайце актыўнасць дзіцяці, а накіроўвайце яе ў "патрэбнае" рэчышча.

Празмерная апека дзяцей не дазваляе выпрацаваць уласныя інстынкты і ацэнкі, таму яны не здольныя здабыць навыкі для распазнавання небяспечных або падазроных сітуацый. "Гэта нельга, а гэта можна" - такое тлумачэнне важна для правільнай арыентоўкі дзіцяці ў свеце незнаёмых яму рэчаў і адносін. Заўсёды кажыце дзіцяці, што яму можна рабіць, чым гуляць. Юныя даследчыкі-гэта добра, але лепш, калі яны займаюцца вывучэннем прадметаў і механізмаў разам з дарослымі.

20 сентября 2022 в 20:41 | Гудас Е. В. | нет комментариев

Раскажыце дзецям пра пажарную бяспеку

Не сакрэт, што пажары часцей за ўсё адбываюцца ад бестурботных адносін да агню саміх людзей. Значная частка пажараў адбываецца ў жыллі. Тут гібель і траўматызм людзей ад дыму і агню складае 9 выпадкаў з 10.

Асноўнымі прычынамі пажараў у побыце з'яўляюцца: неасцярожнае абыходжанне з агнём пры курэнні і рыхтаванні ежы, выкарыстанне электрабытавых прыбораў, тэле-, відэа- і аудыётэхнікі, не адаптаванай да айчыннай электрасеткі або няспраўнасцей, правядзенне электразварачных работ пры рамонтных работах у кватэрах, дзіцячыя свавольствы з агнём:

Пажарная бяспека ў кватэры:

- НЕ гуляй дома з запалкамі і запальніцамі. Гэта адна з прычын пажараў.
- НЕ пакідай без нагляду уключаныя электрапрыборы, асабліва прасы, абагравальнікі, тэлевізар, свяцільні і інш., сыходзячы з хаты, не забудзься іх выключыць.
- НЕ сушы бялізну над плітой. Яна можа загарэцца.
- НЕ забывай выключыць газавую пліту. Калі адчуў пах газу, не запальвай запалак і не ўключай святло. Тэрмінова выветры кватэру.
- Ні ў якім разе НЕ запальвай феерверкі, свечкі або бенгальскія агні дома без дарослых
Пажарная бяспека ў вёсцы:

У вёсцы ці на дачы без дарослых НЕ падыходзь да печы і не адчыняй печкавыя дзверцы. Адтуль могуць выскачыць распалены вугольчык або іскра і стаць прычынай пажару.
Ніколі НЕ дакранайся голымі рукамі да металічных частак печкі. Ты можаш атрымаць сур'ёзны апёк.
чапай без дазволу дарослых печкавую засланку. Калі яе зачыніць раней часу, у доме назапасіцца угарны газ, і можна задыхнуцца.
Пажарная бяспека ў лесе:

Пажар-самая вялікая небяспека ў лесе. Таму НЕ запальвай вогнішча без дарослых.
Не гуляй з агнём. У сухое гарачае надвор'е дастаткова адной запалкі ці іскры ад феерверка, каб загарэўся лес.
Калі пажар ўсё ж пачаўся, неадкладна выбягай з лесу. Старайся бегчы ў той бок, адкуль дзьме вецер.
Калі выйдзеш з лесу, абавязкова паведамі пра пажар дарослым.

20 сентября 2022 в 20:40 | Гудас Е. В. | нет комментариев

«Дарога не церпіць свавольства – карае без жалю»

Кожны з вас жадае бачыць свайго дзіця здаровым і цэлым. І кожны ўпэўнены, што яго-то кемлівы малы пад коламі аўтамабіля ўжо сапраўды не апынецца.

У ДТЗ дзеці трапляюць не проста так. Адны выбягаюць пагуляць на праезную частку дарогі, даганяючы свой мяч, іншыя выходзячы на дарогу не паглядзеўшы па баках, а вінаватыя ў гэтым мы, Дарослыя, гэта мы не навучылі дзяцей, не падказалі, не перасцераглі. 95% няшчасных выпадкаў з дзецьмі на дарогах узнікае ў сітуацыях, калі дзецям здаецца, што небяспекі няма або яны паспеюць перабегчы дарогу перад транспартам, або пераходзяць дарогу па-за пешаходным пераходам.

Дарога-пагроза жыццю дзяцей. Дастаткова вывучыць "гісторыі хвароб" дзяцей, пацярпелых ад траўмаў, атрыманых у выніку дарожна-транспартнага здарэння, пагутарыць з урачом-хірургам або траўматолагам, каб зразумець простую ісціну: з дваццаці выпадкаў дзевятнаццаць, аказваюцца, тыповыя, - часта паўтараюцца, ўзнікаюць у адных і тых жа стандартных сітуацыях, лік якіх не такі ўжо і вялікі. Сітуацыі гэтыя можна ведаць, а паводзінам у іх-навучыць. А значыць, няшчасце можна прадухіліць! Толькі прытрымліваючыся ўсіх правіл і патрабаванняў, Вы зможаце захаваць жыццё і здароўе дзяцей.

Галоўным у выхаванні законапаслухмянага грамадзяніна (у тым ліку і як удзельніка дарожнага руху) для бацькоў павінен быць прынцып «рабі, як я». Каб дзіця не парушала правілы дарожнага руху, яно павінен не проста іх ведаць - у яго павінен сфармавацца навык бяспечных паводзін на дарозе. Нават калі вы спазняецеся:

- усё роўна пераходзьце дарогу там, дзе гэта дазволена правіламі;
- ва ўласным аўтамабілі выконвайце хуткасны рэжым;
- прышпільвайцеся рамянямі бяспекі і не дазваляйце знаходзіцца дзецям да 12 гадоў на пярэднім сядзенні.
Наглядны прыклад бацькоў будзе куды больш эфектыўна, чым сотні разоў паўтораныя словы "не хадзі на чырвоны колер".

Своечасова навучайце дзяцей ўменню арыентавацца ў дарожнай сітуацыі, выхоўвайце патрэба быць дысцыплінаванымі на вуліцы, асцярожнымі і ўважлівымі! Ведайце, калі вы парушаеце правілы дарожнага руху, вашf дзіця будзе паступаць гэтак жа!

Вучыце дзіця не спяшацца пры пераходзе вуліцы, пераходзіць праезную частку толькі тады, калі агляду ніхто і нішто не перашкаджае, перш чым перайсці, дачакайцеся, каб транспарт ад'ехаў ад прыпынку. Апынуўшыся побач са стаячым аўтобусам, прапануйце дзіцяці спыніцца, уважліва агледзецца, ці не набліжаецца машына.

У дзіцячым узросце адсутнічае навык бяспечных паводзін на вуліцах і дарогах, уменне назіраць: аглядаць свой шлях, заўважаць аўтамабіль, ацэньваць яго хуткасць, кірунак руху, Магчымасць раптоўнага з'яўлення аўтамабіля з-за які стаяў транспарту, з-за кустоў, кіёскаў, платоў.

Дарога ад дома ў дзіцячы сад і назад ідэальна падыходзіць для таго, што б даць дзіцяці веды, фармаваць у яго навыкі бяспечнаых паводзін на вуліцы. У дзіцяці цэлая гама звычак фармуецца з самага ранняга дзяцінства. Менавіта таму, пачынаючы з 1,5 - 2 гадоў неабходна фарміраваць у яго камплект «транспартных» звычак.

20 сентября 2022 в 20:39 | Гудас Е. В. | нет комментариев

Акцыя, прысвечаная Дню Народнага Адзінства "Малако піць - у адзінстве жыць"

20 сентября 2022 в 20:33 | Гудас Е. В. | нет комментариев