Новости проекта
Обязательно к прочтению
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Бяспека дома

Дата: 20 сентября 2022 в 20:41
Автор: Гудас Е. В.
67 просмотров

Памятаеце, што большасць няшчасных выпадкаў можна прадухіліць! Для гэтага

Вам прыйдзецца набыць " звычку да бяспекі". Прысядзьце на кукішкі, на ўзровень росту дзіцяці і зірніце на рэчы з яго становішча. Пасля таго як вы гэта зрабілі, адкажыце на пытанні:

ці можа ваша дзіця закрануць провад электрачайніка і апарыцца?
ці заўсёды вы паварочваеце ад краю пліты дзяржальні, патэльні?
ці сочыце вы за тым, каб рондалі з гарачым змесцівам не стаялі на краі стала (падваконніка)?
ці заўсёды вы надзейна замыкаеце лекі (вітаміны) і ўсё, што можа апынуцца атрутным для дзіцяці (воцат, бытавая хімія і т. п.)?
ці заўсёды вы прыбіраеце далей небяспечнае для дзіцяці абсталяванне?
ўстаўляеце вы блакатары ў электрорызеткі, каб пазбегнуць засоўвання дзіцем адвёрткі, шпількі?
ці заўсёды вы прыбіраеце за сабой іголкі, ніткі, шпількі і нажніцы пасля шыцця?
ці ёсць ў вас звычка, у выпадку няспраўнасці ў вопратцы дзіцяці або сваёй, калоць шпільку?
ці застаецца ваша дзіця без нагляду, калі адкрыта акно або балкон?
ці заўсёды вы сочыце за тым, каб сярод цацак адсутнічалі дробныя прадметы, якія дзіця можа праглынуць, засунуць у вуха ці нос?
Прыміце разважлівыя меры засцярогі, пераўтварыце свой дом у зону без рызыкі для вашага дзіцяці.

Верагоднасць траўмаў дзіцяці знізіцца, калі не пашкадаваць часу і паказаць, як выконваць тыя ці іншыя справы па хаце, даступныя яму.

"Дазаваны вопыт" - гэта калі дзіцяці даюць пераканацца, што вада, прас і галавешка абпальваюць, іголка колецца і да т.п. - ён зніжае страты ад самастойных «спроб і памылак».

Калі ваш метад навучання дзяцей бяспечным паводзінам - забарона, то даступна тлумачце дзіцяці неабходнасць яго захавання. Памятаеце, што забаронаў павінна быць няшмат.

Мультфільмы і дзіцячыя перадачы перапоўненыя матэрыялам для навучання бяспекі. Выкарыстоўваючы сітуацыі, у якія трапляюць героі, можаце задаць пытанні тыпу " як ты думаеш, чаму ён так паступіў?", " Як яна трапіла ў такую цяжкую сітуацыю?", "Што можа адбыцца, калі хлопчык ці дзяўчынка так зробяць?» Разважаць разам з дзіцем.

Не захапляйцеся прыкладамі небяспечных сітуацый, якія адбываюцца з іншымі дзецьмі. Гэта можа выклікаць непатрэбныя страхі. Навучаць дзіця бяспечным паводзінам трэба на ўласным прыкладзе. Дзеці капіююць вас. Не забывайце пра гэта.

Шануеце ў вашым дзіцяці знаходлівасць, упэўненасць і самастойнасць. Як вы скажаце " я і не ведала, што ты ўмееш рэзаць хлеб такім нажом. Бо трэба быць вельмі асцярожным, інакш радзей " або " неадкладна пакладзі на месца, гэта небяспечна!»? Або - Тата замацоўвае паход на кухні. Падрыхтаваў інструменты, дрыль. Сын "круціцца" каля таты і спрабуе дастаць з скрыні інструменты. Рэакцыя таты: «Не путайся пад нагамі. Мне твая дапамога не патрэбна! Ідзі, паглядзі тэлевізар. Няма чаго табе на кухні рабіць». Ці згодныя вы з татам? Як бы вы павялі сябе ў такой сітуацыі? Не абмяжоўвайце актыўнасць дзіцяці, а накіроўвайце яе ў "патрэбнае" рэчышча.

Празмерная апека дзяцей не дазваляе выпрацаваць уласныя інстынкты і ацэнкі, таму яны не здольныя здабыць навыкі для распазнавання небяспечных або падазроных сітуацый. "Гэта нельга, а гэта можна" - такое тлумачэнне важна для правільнай арыентоўкі дзіцяці ў свеце незнаёмых яму рэчаў і адносін. Заўсёды кажыце дзіцяці, што яму можна рабіць, чым гуляць. Юныя даследчыкі-гэта добра, але лепш, калі яны займаюцца вывучэннем прадметаў і механізмаў разам з дарослымі.

Калі ваш метад навучання дзяцей бяспечным паводзінам - забарона, то даступна тлумачце дзіцяці неабходнасць яго захавання. Памятаеце, што забаронаў павінна быць няшмат.

Мультфільмы і дзіцячыя перадачы перапоўненыя матэрыялам для навучання бяспекі. Выкарыстоўваючы сітуацыі, у якія трапляюць героі, можаце задаць пытанні тыпу " як ты думаеш, чаму ён так паступіў?", " Як яна трапіла ў такую цяжкую сітуацыю?", "Што можа адбыцца, калі хлопчык ці дзяўчынка так зробяць?» Разважаць разам з дзіцем.

Не захапляйцеся прыкладамі небяспечных сітуацый, якія адбываюцца з іншымі дзецьмі. Гэта можа выклікаць непатрэбныя страхі. Навучаць дзіця бяспечным паводзінам трэба на ўласным прыкладзе. Дзеці капіююць вас. Не забывайце пра гэта.

Шануеце ў вашым дзіцяці знаходлівасць, упэўненасць і самастойнасць. Як вы скажаце " я і не ведала, што ты ўмееш рэзаць хлеб такім нажом. Бо трэба быць вельмі асцярожным, інакш радзей " або " неадкладна пакладзі на месца, гэта небяспечна!»? Або - Тата замацоўвае паход на кухні. Падрыхтаваў інструменты, дрыль. Сын "круціцца" каля таты і спрабуе дастаць з скрыні інструменты. Рэакцыя таты: «Не путайся пад нагамі. Мне твая дапамога не патрэбна! Ідзі, паглядзі тэлевізар. Няма чаго табе на кухні рабіць». Ці згодныя вы з татам? Як бы вы павялі сябе ў такой сітуацыі? Не абмяжоўвайце актыўнасць дзіцяці, а накіроўвайце яе ў "патрэбнае" рэчышча.

Празмерная апека дзяцей не дазваляе выпрацаваць уласныя інстынкты і ацэнкі, таму яны не здольныя здабыць навыкі для распазнавання небяспечных або падазроных сітуацый. "Гэта нельга, а гэта можна" - такое тлумачэнне важна для правільнай арыентоўкі дзіцяці ў свеце незнаёмых яму рэчаў і адносін. Заўсёды кажыце дзіцяці, што яму можна рабіць, чым гуляць. Юныя даследчыкі-гэта добра, але лепш, калі яны займаюцца вывучэннем прадметаў і механізмаў разам з дарослымі.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.